Telefon: 51 21 23 24 | E-mail: [email protected]

Vi søger en kommunikations- og administrationsmedarbejder

Vi søger en kommunikations- og administrationsmedarbejder

Kommunikations- og administrationsmedarbejder

Vi søger en kommunikationsmedarbejder med administrative kompetencer til vores lille team. Du vil blive en central medarbejder i et dynamisk og engageret sekretariat. Fælles for os alle er, at vi er drevet af et ønske om at gøre en forskel for de danske veteraner og deres familier.

Sekretariatets primære funktion er at understøtte fondsbestyrelsen og veteranhjemmenes arbejde. Vi er ansvarlige for den overordnede økonomistyring og årsregnskab. Vores arbejde inkluderer samarbejde med blandt andet Veterancentret og Forsvarsministeriet, samt udarbejdelse af dokumentation til samarbejdspartnere og de mange bidragsydere. Sekretariatet sikrer, at danske soldater, veteraner og deres pårørende er velinformerede om vores veteranhjem, og de forskelligartede tilbud vi har, og vi stræber efter at sikre, at alle der kommer i kontakt med veteranhjemmene, opnår positive oplevelser.

Din rolle

Som vores nye kollega vil du arbejde tæt sammen med sekretariatschefen, som i en travl hverdag har brug for en selvstændig og flittig medarbejder til at håndtere centrale administrative opgaver. Både de planlagte, og dem som opstår akut.

Du vil desuden være ansvarlig for udvikling af vores kommunikationsstrategi og materiale, formidling af inspirerende historier fra vores veteranhjem samt de landsdækkende aktiviteter via sociale medier. Du skal skrive mindre artikler om vores arbejde og interne nyhedsbreve. Du skal desuden assistere veteranhjemmenes ledelse med at øge deres synlighed over for soldater, veteraner og deres familier ligesom frivillige og bidragsydere er vigtige interessenter.

Du trives i et miljø, hvor to dage ikke er ens. Du udviser ansvarlighed og grundighed i dit arbejde. Din tilgang er systematisk, og du er dygtig til at prioritere samt strukturere dine opgaver. Du trives med at arbejde både selvstændigt og sammen med andre, og du er ikke bange for at tage initiativ, når du spotter udviklingsmuligheder. Du kommunikerer effektivt, både skriftligt og mundtligt.

Vi er et team, der skal løse alle slags opgaver, så vi skal alle være indstillet på at give os i kast med noget nyt og selv tage ansvar for at følge opgaven til dørs.

Dine opgaver

  • Administrere og koordinere daglige opgaver i samarbejde med sekretariatschefen
  • Sikre høj kommunikativ og sproglig kvalitet i alle udgivelser, herunder artikler, nyhedsbreve, og brochurer
  • Administrere og udvikle fondens sociale medieplatforme som Facebook og LinkedIn
  • Støtte veteranhjemsledernes arbejde for at øge synlighed og tiltrække flere veteraner og frivillige
  • Systematisere og opbevare fondens dokumentation, og udarbejde procedurevejledninger
  • Håndtere teknisk support og udviklingssamarbejde med IT-leverandører
  • Indsamle og indsende ansøgninger til offentlige myndigheder og dokumentere anvendelsen af donationer og tildelte midler
  • Planlægge og organisere interne og eksterne møder og konferencer
  • Opdatere og vedligeholde indholdet på fondens hjemmeside samt træne medarbejdere og frivillige i dens brug

Dine kompetencer

  • Du har erfaring med brug af sociale medier, CMS (vi bruger Umbraco), Photoshop og InDesign, Microsoft 365 eller sort bælte i hurtigt at sætte dig ind i nye systemer på egen hånd
  • Du kan udtrykke dig klart og tydeligt på dansk i skrift og tale, herunder gerne erfaring i at skrive journalistiske tekster
  • Du tænker ’Fedt, den klarer jeg’, når der dukker en opgave op på dit bord, som du ikke helt ved, hvordan du skal løse
  • Vi forventer, at du færdes hjemmevant i Office-pakken
  • Du besidder godt humør og er god til at skabe relationer
  • Forståelse for forsvaret er en fordel, men ikke nødvendigt

Vi tilbyder

  • Et selvstændigt job i tæt sparring med sekretariatschefen, men også med dine kolleger i sekretariatet og på veteranhjemmene
  • Afvekslende spændende arbejdsopgaver, som du selv kan være med til at præge og udvikle
  • Fleksibilitet med mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Et dynamisk arbejdsmiljø, med meget dedikerede kollegaer
  • En meningsfyldt stilling, hvor du er med til at anerkende og støtte danske veteraner

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er med start den 1. juli 2024. Du vil få løn efter kvalifikationer, ligesom der tilbydes sundhedsforsikring. Du refererer til sekretariatschef Dorte Skov-Jespersen.

Dit præcise arbejdssted er ved at blive afklaret, men det bliver i en større by på Vest- og Midtsjælland.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Dorte Skov-Jespersen på tlf. 5144 0008.

Søg stillingen

Send ansøgning, CV og relevante bilag til [email protected] senest den 21. maj 2024 kl. 8.

Skriv ’Ansøgning som Kommunikations- og administrationsmedarbejder’ i emnefeltet.

Vi forventer at holde samtaler den 29. maj. Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset religion, køn eller etnisk baggrund. Du skal medbringe din straffeattest til første samtale.

Siden 1991 har det danske forsvar udsendt omkring 60.000 soldater på internationale missioner. Fonden Danske Veteranhjem er en almenvelgørende fond, der er sat i verden for at skabe samlingssteder og frirum for veteraner og deres pårørende. Vi driver blandt andet fem veteranhjem i Aalborg, Aarhus, Fredericia, Odense og København, og et nyt er på vej i Region Sjælland. Her kan veteraner mødes og holde fast i deres kammeratskab, og vi hjælper også de veteraner, der har brug for støtte efter deres udsendelse. Hvert hjem består af en leder med det socialfaglige ansvar samt en støtteforening og en masse frivillige, der arrangerer alt fra fællesspisning, løbehold, malerkurser til familieudflugter for veteraner og pårørende.